Питання №1 Загальні характеристики держави. Державний сувернітет. Поняття і риси правової держави? Україна - багатоконфесійна держава. Здавна традиційним релігійним
вченням є православ’я. На релігійне життя країни впливають три
православні церковні інституції, греко-католицька та римо-католицька
церкви. Протестанти, іудеї та мусульмани становлять 5% від загальної
кількості віруючих.
На політичній карті світу Україна як демократична правова держава
з’явилась у 1991 році. Державна влада в Україні поділяється на
законодавчу, виконавчу і судову. Найвищу юридичну силу має Конституція
України. Основним Законом визначається та гарантується місцеве
самоврядування.
Україна - президентсько-парламентська республікою. Єдиним органом
законодавчої влади є парламент – Верховна Рада України, конституційний
склад якої – чотириста п’ятдесят народних депутатів. Президент
наділяється повноваженнями глави держави, виступає від її імені, є
гарантом державного суверенітету, територіальної цілісності України,
дотримання Конституції , громадянських прав і свобод.
Вищим органом у системі виконавчої влади є Кабінет Міністрів України.
Кабінет Міністрів відповідальний перед Президентом України та
підконтрольний і підзвітний Верховній Раді. Прем’єр-міністр України
керує роботою Кабінету Міністрів, спрямовує її на виконання Програми
діяльності Кабінету Міністрів, схваленої Верховною Радою.
Судову владу в Україні здійснюють виключно суди. Конституційний суд є
єдиним органом конституційної юрисдикції в Україні.
увернітет-це “збірна ознака держави” він концентрує в собі найбільш істотні риси державної організації суспільства. При цьому, незалежність і верховенство державної влади виражається в слідуючому.
В універсальності-тільки рішення держвної влади поширюються на все населення і громадські організації даної країни;
В прерогативі - можливості скасування і визнання незначним будь-якого незаконного прояву іншої суспільної влади;
В наявності спеціальних засобів впливу, якого не має ніяка інша громадська організація.
Я вважаю, що після здобуття недалежності нашої держави її керівництво та і вся українська нація повинна всякими засобами зміцнювати її сувернітет, авторитет на міжнародній арені, а також добробут та незалежність власної країни.
Різноманітні види норм права і нормативних актів в на¬ціональних системах права дуже тісно взаємопов'язані, обу¬мовлені вони системою політичних і економічних відносин, які існують в суспільстві.
В останні роки виділяють два поняття «система права» і «правова система». Поняття «правова система» включає в себе всі правові явища: систему права і законодавства, пра¬вовідносини, правосвідомість і правову культуру, законність і правопорядок тощо. Система права входить в правову сис¬тему.
Право будь-якої держави являє собою не просто сукупність правил поведінки, але і певну систему норм, які зв'язані внутрішньою єдністю. Ця внутрішня єдність обумовлена суттю права, його принципами, політичною і економічною системами. В сучасній державі право повинно не тільки відпо¬відати загальному економічному стану, не тільки бути його вираженням, але також бути внутрішньо погодженим вира¬женням, яке не спростовувало б само себе в силу внутрішніх -протиріч1. Єдність права обумовлена не тільки суттю, але 'Змістом і функціями щща, які об'єктивно визначаються єднїстю суспільних відносин, формами власності, конкурен¬цією між індивідами і різними організаціями. Всі ці відно¬сини відображаються в системі права і обумовлені різними інтересами. В будь-якому суспільстві існують загальнонаці¬ональні (загальнонародні) інтереси і приватні інтереси, з яких лоТТчно витікає поділ права на приватне і публічне.
Приватне право (цивільне, сімейне, торгове) охоплює нор¬ми, які^^с^думку~заxідниx юристів виражають інтереси осо¬би або захищають інтереси приватних власників. В нашій країні термін «приватне право» не прижилось, оскільки не існувало приватної власності.